sobota, 11. apríla 2015

Krst knihy CONAN: ACHERONSKÁ DÝKA
























   Tak, mám to za sebou! 
   Keď som v roku 2009 krstil svoju prvú knihu Krvaví psi, pevne som dúfal. že ďalší krst bude čoskoro. Mal som v tom čase prakticky dokončenú druhú časť s názvom Prekliate ostrovy, ktorú som aj zaslal vydavateľstvu POUTNÍK, ale potom sa to celé akosi zadrhlo - najprv na preklade (ktorý som si nakoniec musel urobiť sám), potom na neochote vydavateľa, takže druhý diel Krvavých psov nevyšiel a už ani nikdy nevyjde. Sklamalo ma to, ale na písanie som nezanevrel. A cena CONAN, ktorú som (riadne šokovaný) dostal na Fénixcone 2011 ma celkom slušne nakopla - povedal som si, ak si dokázal napísať dva romány, dokážeš aj tretí - Conanovský. Pustil som do skúmania a výberu, do ktorého obdobia cimmečanovho života ho zasadiť, čo nebolo práve jednoduché, pretože príbehov o ňom je toľko, že nie je v ľudských silách všetky prečítať. Je dosť možné, že som niektorému z epigónov REH skočil do úsmevu, ale vôbec ma to už netrápi.
   Románu som dal pracovný názov Muž bez tváre, ale neskôr som ho zmenil na konečný - Acheronská dýka. Prečo? To sa dočítate. Niekedy začiatkom roku 2013 som ho poslal do POUTNÍKa a ... nastalo veľké ticho. Celé mesiace sa mi nikto neozýval, aj napriek mojim urgenciám. A nakoniec to celé vyvrcholilo (asi po roku) oznamom, že o román nemajú záujem, a že ho môžem ponúknuť inému vydavateľstvu. Keby mi to oznámili hneď, mohla kniha vyjsť oveľa skôr!! Zbytočne som stratil rok!
   V tom čase som sa cez FB zoznámil s jednou skvelou ženou z Prahy, ktorá sa (hoci sme sa osobne nikdy nestretli) stala mojou úžasnou kamarátkou - Evkou Suchomelovou. Ona mi urobila nielen kompletnú jazykovú korektúru knihy (je bývalou profesorkou češtiny na KU), ale doporučila mi poslať ju vydavateľstvu BROKILON, ktorému šéfuje inak môj známy Robert PILCH. Ozval sa asi po troch mesiacoch, že kniha sa mu páči a - chce ju vydať. Dokonca mi ani nenariadil žiadne úpravy či zmeny. V polovici roku 2014 sme podpísali vydavateľskú zmluvu a potom som už len čakal. Ale bolo to príjemné čakanie, ktoré skončilo 25.marca 2015 - to bol oficiálny dátum vydania knihy  a uvedenia na trh. 
   Balíček s autorskými výtlačkami mi (kvôli veľkej noci) prišiel až 9. apríla, ale i tak sa mi podarilo zorganizovať krst už na druhý deň - vďaka vám za internet! Na môj údiv prišli aj ľudia, ktorých som ani vo sne nečakal (a veľmi som sa im potešil), a na moje sklamanie neprišli tí, ktorých som čakal. Ale to nič, ešte nie je všetkým dňom koniec. Ešte budú mať šancu osláviť to spolu so mnou dodatočne. 
    Teraz si už môžem želať len dve veci - aby sa Acheronská dýka dobre predávala (už sa dá kúpiť na www.gorila.sk), a aby som mal dosť nápadov na ďalšiu conanovskú knihu (názov ešte nemá, ale už z nej mám cca 83 strán). Držte palce!           OndroT

Žiadne komentáre: